Öt embertípus, aki mások agyára megy

Ismerős az az érzés, amikor valaki egyszerűen az őrületbe kerget? A cikk feltárja, melyik 5 embertípus a legidegesítőbb a környezete számára. A panaszkodó, a mindent jobban tudó, a drámakirálynő, a passzív-agresszív és az energiavámpír – ismerd fel őket és tanuld meg, hogyan kezeld őket (vagy menekülj!).

By Lélekgyógyász 20 Min Read

Az emberi interakciók bonyolult hálózatában elkerülhetetlen, hogy időnként találkozzunk olyan viselkedésformákkal, amelyek próbára teszik a türelmünket. Ezek a viselkedések gyakran nem szándékosak, mégis jelentős hatással lehetnek a környezetünkre és a hangulatunkra. Az idegesítő viselkedés mögött meghúzódó pszichológia sokrétű, és számos tényező befolyásolja.

Egyrészt, az empátia hiánya kulcsszerepet játszhat. Azok az emberek, akik nehezen tudják beleélni magukat mások helyzetébe, kevésbé valószínű, hogy felismerik a viselkedésük negatív hatásait. Ez a hiány származhat neveltetésből, személyiségjegyekből, vagy akár ideiglenes stresszből is.

Másrészt, a figyelemfelhívás is motiválhat bizonyos, mások számára irritáló viselkedéseket. Néha az egyén tudattalanul is a figyelem középpontjába szeretne kerülni, és ezt akár negatív módon is eléri. Ez a viselkedés különösen gyakori lehet olyan helyzetekben, ahol az egyén úgy érzi, hogy figyelmen kívül hagyják.

A szorongás szintén hozzájárulhat az idegesítő viselkedéshez. Az ideges emberek gyakran ismételnek bizonyos cselekvéseket, vagy beszélnek túlzottan sokat, ami a környezetükben feszültséget kelthet. A szorongásos viselkedések mögött gyakran félelem, bizonytalanság vagy kontrollvesztéstől való félelem áll.

Az idegesítő viselkedés nem feltétlenül szándékos rosszindulat eredménye, hanem gyakran a személy belső küzdelmeinek külső megnyilvánulása.

Érdemes figyelembe venni a kulturális különbségeket is. Ami az egyik kultúrában elfogadható viselkedés, az a másikban kifejezetten idegesítő lehet. A kommunikációs stílusok, a testbeszéd és a társadalmi normák mind befolyásolhatják, hogy hogyan ítélünk meg mások viselkedését.

Végül, a társadalmi tanulás is szerepet játszik. Az emberek gyakran utánozzák a környezetükben látott viselkedéseket, még akkor is, ha azok negatív hatással vannak másokra. Ha valaki olyan környezetben nőtt fel, ahol a hangoskodás, a panaszkodás vagy a mások félbeszakítása elfogadott volt, akkor valószínűbb, hogy ő is hasonlóan fog viselkedni.

A nárcisztikus: A figyelem középpontjában

A nárcisztikus személyiség a köznyelvben gyakran negatív konnotációkkal bír, és nem véletlenül. Bár a nárcizmus egy spektrum, aminek enyhe formái akár hasznosak is lehetnek (például az egészséges önbizalom), a kóros nárcizmus komoly problémákat okozhat mind az érintettnek, mind a környezetének.

A nárcisztikus személyiségzavar (NPD) a Grandiozitás, Felismerésigény és Empátia hiánya hármasában gyökerezik. Ezek a személyek mélyen meg vannak győződve saját kiválóságukról, különlegességükről és arról, hogy ők többre érdemesek, mint mások. Ezt a meggyőződést állandóan igazolniuk kell a környezetükkel, így szüntelenül keresik a figyelmet és a csodálatot.

Milyen viselkedésformák jellemzőek a nárcisztikusra, amelyek mások számára frusztrálóak lehetnek?

  • Állandó dicsekvés: A nárcisztikus szinte minden beszélgetésben megtalálja a módját, hogy saját eredményeiről, tehetségéről vagy éppen a birtokában lévő dolgokról beszéljen. Ez nem egyszerű önbizalom, hanem egy kényszeres vágy a csodálatra.
  • Empátia hiánya: Nehezen tudnak beleélni magukat mások helyzetébe, és nem igazán érdeklik őket mások érzései. Gyakran bagatellizálják a mások problémáit, vagy éppen saját magukra terelik a szót.
  • Manipuláció: A nárcisztikusok gyakran élnek manipulációs technikákkal, hogy elérjék a céljaikat. Ez lehet érzelmi zsarolás, mások kihasználása vagy éppen a valóság elferdítése.
  • Igény a kivételezésre: Úgy gondolják, hogy ők különleges bánásmódot érdemelnek, és felháborodnak, ha nem kapják meg azt. Elvárják, hogy a szabályok rájuk ne vonatkozzanak.
  • Irigység és féltékenység: Bár a felszínen magabiztosnak tűnnek, valójában gyakran irigyek mások sikerére és féltékenyek a figyelmükre. Ez az irigység gyakran abban nyilvánul meg, hogy kritizálják vagy leértékelik mások teljesítményét.

A nárcisztikus viselkedés mögött gyakran mélyen gyökerező bizonytalanság és önértékelési problémák húzódnak. A grandiózus külső egy védőpajzs, ami mögött egy sérülékeny énkép rejtőzik. Ez a sérülékenység teszi őket annyira érzékennyé a kritikára és annyira vágyakozóvá a dicséretre.

A nárcisztikus személyiség nem egyszerűen csak beképzelt; egy komplex pszichológiai probléma, amely jelentősen befolyásolja az érintett személy és a környezete életét.

A nárcisztikusokkal való kapcsolat rendkívül megterhelő lehet. Gyakran érzik magukat az emberek kihasználva, figyelmen kívül hagyva és érzelmileg kimerülve. A folyamatos dráma és a manipuláció kimerítővé teszi a velük való interakciót.

Például, egy munkahelyen a nárcisztikus főnök folyamatosan a saját eredményeit hangsúlyozza, elhanyagolja a beosztottak munkáját, és elvárja, hogy mindenki őt dicsérje. Ha valaki nem teszi ezt meg, könnyen a célpontjává válhat, és szabotálhatja a karrierjét.

A családban a nárcisztikus szülő kontrolláló és önző lehet. Gyermekei érzéseit figyelmen kívül hagyja, és csak azzal törődik, hogy azok hogyan tükrözik őt. Ez komoly érzelmi károkat okozhat a gyermekekben.

A párkapcsolatban a nárcisztikus partner eleinte elbűvölő és romantikus lehet, de idővel a kapcsolat egyoldalúvá válik. A partner igényeit figyelmen kívül hagyja, és csak a saját szükségleteire koncentrál. Ha a másik fél elégedetlenkedik, könnyen manipulálhatja vagy érzelmileg zsarolhatja.

Mit tehetünk, ha egy nárcisztikus személlyel kell együtt élnünk vagy dolgoznunk?

  1. Húzzunk határokat: Fontos, hogy világos határokat szabjunk, és ne engedjük, hogy a nárcisztikus átlépje azokat.
  2. Ne vegyük magunkra a kritikát: Emlékezzünk, hogy a nárcisztikus kritika gyakran nem a valóságot tükrözi, hanem az ő saját bizonytalanságát.
  3. Keressünk külső támogatást: Beszéljünk a problémáinkról egy baráttal, családtaggal vagy terapeutával.
  4. Ne próbáljuk meg megváltoztatni: A nárcisztikus személyiségzavar mélyen gyökerező probléma, amit nem tudunk mi megoldani.
  5. Fókuszáljunk a saját jóllétünkre: Töltsünk időt olyan tevékenységekkel, amelyek örömet okoznak, és segítenek feltöltődni.

A professzionális segítség kulcsfontosságú lehet mind a nárcisztikus számára, mind a környezetének. A terápia segíthet a nárcisztikusnak felismerni és kezelni a problémáit, a környezetének pedig abban, hogy egészségesebben kezelje a vele való kapcsolatot.

Az áldozat szerepében tetszelgő: A manipuláció mestere

Az „áldozat szerepében tetszelgő” típusú ember egy mesteri manipulátor, aki a sajnálat és a bűntudat eszközeivel irányítja a környezetét. Nem feltétlenül teszi ezt tudatosan, de a viselkedése következetesen ezt a mintát mutatja. Az ilyen személy állandóan panaszkodik, sérelmeket emleget, és úgy állítja be magát, mint aki folyamatosan igazságtalan bánásmódban részesül.

Ez a viselkedésforma azért megy mások agyára, mert:

  • Kimerítő: Folyamatosan energiát kell fektetni a vigasztalásába és a problémáinak megoldásába, ami hosszú távon fárasztó.
  • Frusztráló: Hiába kínálunk megoldásokat, azokat rendre visszautasítja vagy megmagyarázza, miért nem működhetnek.
  • Manipulatív: Tudat alatt vagy tudatosan a sajnálatunkra apellál, hogy elérje, amit akar.
  • Passzív-agresszív: Ritkán fejezi ki közvetlenül a haragját vagy a frusztrációját, ehelyett a sértődöttségen és a panaszkodáson keresztül kommunikál.

Az áldozat szerepében tetszelgő ember gyakran nem vállal felelősséget a saját tetteiért és helyzetéért. Mindig külső tényezőket hibáztat, a szerencsétlenséget, a többi embert, vagy a körülményeket. Ez a felelősségvállalás hiánya megnehezíti a vele való együttműködést és a problémák megoldását.

Például, ha egy ilyen kolléga elront egy feladatot, nem azt mondja, hogy hibázott, hanem azt, hogy „nem kapott elég információt”, „nem volt elég ideje”, vagy „valaki más is hibázott, ami miatt ő is elrontotta”. Ez a hozzáállás megnehezíti a tanulságok levonását és a jövőbeni hibák elkerülését.

Az áldozat szerepében tetszelgők gyakran érzelmi zsarolást alkalmaznak. Ha nem kapják meg, amit akarnak, akkor szomorúak, sértettek vagy csalódottak lesznek, ami bűntudatot ébreszt a másik félben. Ez a bűntudat arra készteti a másikat, hogy engedjen az áldozat akaratának, még akkor is, ha az nem helyes vagy igazságos.

Az áldozat szerepében tetszelgő ember nem feltétlenül rosszindulatú, de a viselkedése hosszú távon mérgező lehet a környezetére.

Az ilyen emberekkel való kommunikáció nehéz lehet, de nem lehetetlen. Fontos, hogy:

  1. Határokat szabjunk: Ne engedjük, hogy állandóan ránk zúdítsa a problémáit.
  2. Empatikusak legyünk, de ne engedjünk a manipulációnak: Próbáljuk megérteni az érzéseit, de ne engedjük, hogy bűntudatot ébresszen bennünk.
  3. A megoldásokra koncentráljunk, ne a problémákra: Próbáljunk konstruktív javaslatokat tenni, de ne vállaljuk át a felelősséget a megoldásért.
  4. Tükrözzük vissza a viselkedését: Ha panaszkodik, kérdezzük meg, hogy mit tett azért, hogy javítson a helyzetén.
  5. Javasoljunk szakember segítséget: Ha úgy érezzük, hogy a helyzet meghaladja a képességeinket, javasoljunk neki terápiát vagy tanácsadást.

Az áldozat szerepében tetszelgés gyakran gyökerezik gyermekkori traumákban, alacsony önértékelésben, vagy a figyelem iránti vágyban. Ezek a mélyebb okok megértése segíthet empatikusabbnak lenni, de nem ment fel senkit a felelősség alól, hogy kontrollálja a viselkedését.

Néha az áldozat szerepében tetszelgő ember maga sincs tisztában a viselkedésének a hatásával. Ebben az esetben a őszinte és nyílt kommunikáció segíthet neki felismerni a problémát és változtatni a hozzáállásán. Persze, ehhez az is kell, hogy ő maga is nyitott legyen a változásra.

Azonban, ha az áldozat szerepében tetszelgő személy nem hajlandó változtatni, akkor a legjobb megoldás a távolságtartás. Védenünk kell a saját mentális egészségünket és jólétünket, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy kevesebb időt töltünk ezzel a személlyel.

A passzív-agresszív: A rejtett ellenállás

A passzív-agresszív magatartás gyakran manipulációval párosul.
A passzív-agresszív emberek gyakran szarkazmust használnak, hogy kifejezzék elégedetlenségüket anélkül, hogy nyíltan konfrontálódnának.

A passzív-agresszív viselkedés az egyik legfrusztrálóbb interakciós forma, amellyel találkozhatunk. Lényege a nyílt konfliktus kerülése, miközben a harag, ellenállás vagy negatív érzelmek közvetett módon fejeződnek ki. Ez a fajta viselkedés aláássa a kommunikációt, bizalmatlanságot szül és hosszú távon mérgezi a kapcsolatokat.

A passzív-agresszív személyek gyakran nem képesek vagy nem mernek direkt módon kifejezni a szükségleteiket, érzéseiket vagy véleményüket. Ennek hátterében sokféle ok húzódhat, például a konfliktusoktól való félelem, a megfelelési vágy, a hatalom elvesztésétől való félelem vagy a gyerekkori tapasztalatok, amikor az érzelmek kifejezése büntetést vont maga után.

A passzív-agresszív viselkedés számos formát ölthet:

  • Halogatás: A feladatok szándékos késleltetése vagy elhanyagolása, ezzel is kifejezve a nemtetszést vagy az ellenállást.
  • „Elfelejtés”: Fontos megbeszélések, határidők vagy kérések „véletlen” elfelejtése.
  • Szarkazmus és gúny: Kétéllyel és negatív felhanggal teli megjegyzések, amelyek mögött rejtett kritika vagy ellenségeskedés húzódik.
  • Hallgatás: A kommunikáció teljes vagy részleges megtagadása, a „néma csend” alkalmazása büntetésként vagy manipulációs eszközként.
  • Áldozatszerep: Panaszkodás, önsajnálat és a felelősség hárítása, ezzel is elkerülve a cselekvést és a megoldáskeresést.
  • Kettős üzenetek: A szavak mást mondanak, mint a nonverbális jelek (arckifejezés, testbeszéd, hangszín). Például: „Persze, segítek”, de a hangvétel és az arckifejezés egyértelműen az ellenkezőjét sugallja.

A passzív-agresszív viselkedés felismerése nem mindig egyszerű, mert jól álcázott és gyakran racionalizált. Azonban vannak árulkodó jelek, amelyekre érdemes figyelni:

  1. Inkonzisztencia: A szavak és a tettek közötti ellentmondás.
  2. Negativitás: Folyamatos panaszkodás, pesszimizmus és elégedetlenség.
  3. Fejérzés: A felelősség hárítása és a külső körülmények hibáztatása.
  4. Passzív ellenállás: A feladatok elvégzésének szándékos akadályozása.
  5. Manipuláció: Az érzelmekkel való játszadozás és a bűntudat keltése.

A passzív-agresszív viselkedés lényege, hogy az egyén nem vállalja a felelősséget az érzelmeiért és a tetteiért, hanem másokat hibáztat vagy közvetett módon fejezi ki a nemtetszését.

A passzív-agresszív viselkedés kezelése nagy türelmet és tudatosságot igényel. Fontos, hogy ne essünk bele a játszmákba, hanem próbáljunk meg nyílt és őszinte kommunikációt kezdeményezni. Az alábbiak segíthetnek:

  • Konfrontáció helyett megértés: Próbáljuk meg megérteni a viselkedés hátterét, de ne mentsük fel a másikat a felelősség alól.
  • Határok meghúzása: Világosan kommunikáljuk, hogy milyen viselkedést tolerálunk és mit nem.
  • Fókusz a viselkedésre, ne a személyre: Ne ítélkezzünk, hanem konkrét példákkal illusztráljuk, hogy a viselkedés milyen hatással van ránk.
  • Én-üzenetek használata: Fejezzük ki az érzéseinket és a szükségleteinket anélkül, hogy a másikat hibáztatnánk.
  • Professzionális segítség: Ha a helyzet súlyos, érdemes szakemberhez fordulni, aki segíthet a viselkedés megváltoztatásában.

A passzív-agresszív viselkedés nem feltétlenül tudatos, és gyakran mélyen gyökerező problémákra utal. A megértés, a türelem és a megfelelő kommunikációs technikák alkalmazása segíthet a kapcsolatok javításában és a konfliktusok kezelésében.

A mindent jobban tudó: A megkérdőjelezhetetlen tekintély

A „mindent jobban tudó”, vagy ahogy sokan nevezik, a „megkérdőjelezhetetlen tekintély”, egy olyan embertípus, aki szinte kivétel nélkül minden helyzetben rendelkezik véleménnyel, és azt a legkevésbé sem tartja magában. Ő az, aki a családi ebéden a politikai vitába keveredik, a munkahelyi értekezleten a projekt minden egyes részletét kritizálja, és a baráti összejövetelen a legújabb filmről alkotott véleményét szinte dogmaként tálalja.

Ennek az embertípusnak a viselkedése gyakran a túlzott magabiztosságból és a mások véleményének alábecsüléséből fakad. Úgy vélik, hogy az ő tudásuk és tapasztalatuk felülmúl mindenki másét, ezért a tanácsaik és meglátásaik mindig a leghelyesebbek. Ez a meggyőződésük olyannyira erős, hogy szinte képtelenek elfogadni a kritikát vagy a másféle nézőpontokat.

A „mindent jobban tudó” viselkedése különböző formákban nyilvánulhat meg:

  • Állandó tanácsadás: Akkor is tanácsot ad, amikor nem kérik, és gyakran úgy teszi, mintha a másik fél nem lenne képes a saját problémáit megoldani.
  • Kritizálás: Szinte mindenben talál hibát, és a kritikája gyakran nem konstruktív, hanem inkább bántó.
  • Lesajnáló megjegyzések: Mások véleményét vagy tudását lekicsinyli, és a sajátját magasztalja.
  • Megszakítás: Folyamatosan félbeszakítja a beszélgetést, hogy elmondhassa a saját véleményét, és nem hagyja, hogy a másik fél befejezze a mondandóját.

Az ilyen viselkedés frusztráló és kimerítő lehet a környezet számára. Az emberek idővel elkerülik a „mindent jobban tudót”, mert nem akarnak állandóan kioktatva és leértékelve érezni magukat. A munkahelyen ez a viselkedés csökkentheti a csapatmunkát és a hatékonyságot, a magánéletben pedig megrontja a kapcsolatokat.

Miért viselkedik valaki így? A válasz összetett lehet. Néhány lehetséges ok:

  1. Bizonytalanság: A „mindent jobban tudó” viselkedés mögött gyakran bizonytalanság és önbizalomhiány húzódik meg. Azzal, hogy másokat leértékel, próbálja kompenzálni a saját hiányosságait.
  2. Kontrollvágy: Az ilyen emberek szeretik irányítani a helyzeteket és a körülöttük lévőket. A tudásukkal és a véleményükkel próbálják befolyásolni a történéseket.
  3. Figyelemfelkeltés: Néha egyszerűen csak a figyelem középpontjába akarnak kerülni, és a „mindent jobban tudó” viselkedés egy módja annak, hogy elérjék ezt.
  4. Rossz kommunikációs készségek: Nem tudják megfelelően kifejezni magukat, és a véleményüket nyersen és tapintatlanul tálalják.

Mit tehetünk, ha egy „mindent jobban tudóval” kell együtt élnünk vagy dolgoznunk?

Először is, próbáljuk meg megérteni a viselkedésük mögötti okokat. Ha tudjuk, mi motiválja őket, könnyebb lesz kezelni a helyzetet. Másodszor, állítsunk fel határokat. Ne hagyjuk, hogy állandóan kioktassanak bennünket, és ne féljünk kifejezni a saját véleményünket. Harmadszor, próbáljunk meg konstruktívan kommunikálni velük. Mondjuk el, hogy a viselkedésük hogyan érint minket, és javasoljunk megoldásokat.

A ‘mindent jobban tudó’ valójában gyakran a legkevésbé tud mindent, csak a saját bizonytalanságát próbálja elfedni.

Persze, nem mindig könnyű kezelni egy „mindent jobban tudót”, de ha türelemmel és empátiával közelítünk a helyzethez, akkor javíthatunk a kapcsolaton és csökkenthetjük a konfliktusokat.

A munkahelyen a „mindent jobban tudó” kolléga viselkedése különösen problémás lehet. Gyakran aláássa a csapatmunkát, és negatívan befolyásolja a morált. A vezetőknek fontos szerepe van abban, hogy kezeljék ezeket a helyzeteket, és segítsenek a kollégáknak megtalálni a közös hangot.

A legfontosabb, hogy ne vegyük személyesen a „mindent jobban tudó” viselkedését. Ne felejtsük el, hogy ez gyakran nem rólunk szól, hanem az ő saját bizonytalanságaikról és félelmeikről. Ha képesek vagyunk erre emlékezni, akkor könnyebben tudjuk kezelni a helyzetet, és megőrizni a saját mentális egészségünket.

A drámakirály/királynő: Az érzelmi hullámvasút

A drámakirály vagy drámakirálynő, azaz az érzelmi hullámvasút megtestesítője, egy olyan személyiségtípus, aki szinte minden helyzetet képes felfokozni, apró problémákból gigantikus kríziseket kreálva. Ők azok, akiknek az élete egy soha véget nem érő szappanopera, tele váratlan fordulatokkal, érzelmi kitörésekkel és persze, rengeteg nézővel.

Az ő világa a dráma állandó jelenlétén alapul. Egy elkésett busz nem egyszerűen egy kellemetlen késés, hanem egy személyes támadás a sors részéről. Egy véletlen megjegyzés nem ártatlan fecsegés, hanem egy mélyen gyökerező sértés. Minden apró momentum egy potenciális katasztrófa, ami azonnali és heves reakciót igényel.

Miért viselkednek így? Ennek számos oka lehet. Gyakran figyelemhiány áll a háttérben. A drámakirály/királynő számára a dráma az a mód, ahogy biztosítja, hogy rá figyeljenek, hogy ő legyen a középpontban. A negatív figyelem is figyelem, és ők ezt nagyon jól tudják.

Egy másik ok a bizonytalanság lehet. Azáltal, hogy állandóan drámát generálnak, elkerülhetik a valódi problémákkal való szembenézést. A figyelem elterelődik róluk, és a külső eseményekre fókuszálódik.

Harmadszor, a rossz érzelmi szabályozás is szerepet játszhat. Nem tudják megfelelően kezelni az érzelmeiket, ezért azok kontrollálatlanul törnek a felszínre, gyakran túlzó módon.

Hogyan ismerhetjük fel a drámakirályt/királynőt?

  • Túlzó reakciók: Mindenre sokkal hevesebben reagálnak, mint az indokolt lenne.
  • Állandó panaszáradat: Folyamatosan panaszkodnak, és sosem elégedettek semmivel.
  • Manipulatív viselkedés: Gyakran manipulálnak másokat, hogy elérjék a céljaikat.
  • Figyelemkeresés: Mindig a figyelem középpontjában szeretnének lenni.
  • Áldozatszerep: Gyakran játsszák az áldozatot, még akkor is, ha ők maguk okozták a problémát.

A drámakirály/királynővel való együttélés vagy együttműködés rendkívül kimerítő lehet. Az állandó feszültség és a kiszámíthatatlan viselkedés komoly stresszt okozhat a környezetükben élőknek.

Az állandó dráma nem csak a drámakirály/királynő életét nehezíti meg, hanem a környezetükben élőkét is.

Mit tehetünk, ha egy drámakirály/királynővel kell együtt dolgoznunk vagy élnünk?

  1. Határok meghúzása: Fontos, hogy világos határokat szabjunk, és ne hagyjuk, hogy belerángassanak minket a drámájukba.
  2. Empátia, de nem beleélés: Próbáljunk meg empatikusak lenni, de ne engedjük, hogy az érzelmeik átragadjanak ránk.
  3. Objektív maradni: Próbáljunk meg objektíven szemlélni a helyzeteket, és ne hagyjuk, hogy a drámájuk befolyásolja a döntéseinket.
  4. Konstruktív kommunikáció: Ha van rá lehetőség, próbáljunk meg konstruktívan kommunikálni velük, és segíteni nekik abban, hogy másképp kezeljék az érzelmeiket.
  5. Szakember segítsége: Ha a helyzet súlyos, javasoljuk, hogy keressenek szakember segítséget.

A drámakirály/királynő viselkedése gyakran gyökerezik mélyebb problémákban. Bár a velük való együttélés kihívást jelenthet, fontos emlékezni arra, hogy a viselkedésük gyakran egy segélykiáltás. Azáltal, hogy határozottak, empatikusak és türelmesek vagyunk, segíthetünk nekik abban, hogy megtalálják a módját, hogy egészségesebben kezeljék az érzelmeiket, és kevésbé legyen szükségük a dráma generálására.

Ne feledjük: a dráma nem azonos a valódi problémákkal. A drámakirály/királynőnek meg kell tanulnia különbséget tenni a kettő között, és megtalálni a módját, hogy valós problémáit valós megoldásokkal kezelje.


Bár minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy a bemutatott témákat precízen dolgozzuk fel, tévedések lehetségesek. Az itt közzétett információk használata minden esetben a látogató saját felelősségére történik. Felelősségünket kizárjuk minden olyan kárért, amely az információk alkalmazásából vagy ajánlásaink követéséből származhat.

Megosztás
Hozzászólás