Konfliktus nem hiba, hanem információ: különböző szükségletek találkozása. Ebben a részben gyakorlati konfliktuskezelési modelleket mutatunk be (érdek-alapú megközelítés, NVC, mediációs lépések), a deeszkaláció eszközeit és a határhúzás etikus módjait. Megtanítjuk felismerni a kiváltókat, szabályozni a fiziológiai arousal-t, és „lassú” válaszokat adni az automatikus reakciók helyett. Tárgyalunk hatalmi különbségekről, rejtett napirendről, valamint a bocsánatkérés és jóvátétel szerepéről. Nem minden vita megoldható, de minden vita kezelhető: célunk a tisztább érdekek, több empátia és működő megállapodások.
A párkapcsolatok dinamikusak, és időnként szembesülhetnek kihívásokkal. Fontos felismerni azokat a jeleket, amelyek problémákra utalnak, hogy időben lehessen kezelni őket.…
Our selection of the week's biggest research news and features sent directly to your inbox. Enter your email address, confirm you're happy to receive our emails.
A konfliktus az emberi létezés univerzális velejárója, szinte minden területen jelen van, a személyes kapcsolatoktól a munkahelyi környezetig. Nem feltétlenül…
A családi viszályok sajnos az élet velejárói, szinte minden családban előfordulnak kisebb-nagyobb konfliktusok. Ezek a konfliktusok számtalan okból eredhetnek, és…
A viták szinte elkerülhetetlen részei az emberi interakcióknak. Különböző nézetek, érdekek és értékek ütközései szinte mindennaposak. Azonban nem minden vita…
A párkapcsolati konfliktusok elkerülhetetlenek. Két különböző ember él együtt, eltérő háttérrel, szokásokkal és elvárásokkal. Ezek az eltérések időnként súrlódásokhoz vezetnek,…
Az "igazságbajnokok" jelensége szinte minden közösségben jelen van, legyen szó családról, munkahelyről vagy baráti társaságról. Ezek az emberek meggyőződésük szerint…
A zaklatás, legyen az fizikai, verbális vagy online, mély sebeket ejthet az áldozatokon. A hallgatás a zaklató malmára hajtja a…
Sign in to your account