Konfliktus nem hiba, hanem információ: különböző szükségletek találkozása. Ebben a részben gyakorlati konfliktuskezelési modelleket mutatunk be (érdek-alapú megközelítés, NVC, mediációs lépések), a deeszkaláció eszközeit és a határhúzás etikus módjait. Megtanítjuk felismerni a kiváltókat, szabályozni a fiziológiai arousal-t, és „lassú” válaszokat adni az automatikus reakciók helyett. Tárgyalunk hatalmi különbségekről, rejtett napirendről, valamint a bocsánatkérés és jóvátétel szerepéről. Nem minden vita megoldható, de minden vita kezelhető: célunk a tisztább érdekek, több empátia és működő megállapodások.
A párkapcsolatok dinamikusak, és időnként szembesülhetnek kihívásokkal. Fontos felismerni azokat a jeleket, amelyek problémákra utalnak, hogy időben lehessen kezelni őket.…
Our selection of the week's biggest research news and features sent directly to your inbox. Enter your email address, confirm you're happy to receive our emails.
A "bűnös élvezet" fogalma egy érzelmi konfliktust takar: vágyunk valamire, ami örömet okoz, de közben szorongást, bűntudatot vagy szégyent is…
A kritika, bár gyakran negatív felhanggal bír, valójában egy értékes eszköz lehet a fejlődéshez. Azonban nem minden kritika egyforma. Alapvetően…
A toxikus főnökök komoly hatással lehetnek a mentális egészségünkre és a karrierünkre. A folyamatos stressz, a kritika, és a negatív…
A szeretteinktől érkező negatív megjegyzések különösen fájdalmasak lehetnek, hiszen tőlük várjuk a legtöbb támogatást és elfogadást. Ezek a megjegyzések alááshatják…
A vitatkozás során elkövetett hibák gyakran gyökereznek a logikai gondolkodás hiányosságaiban és az érzelmi reakciókban. A leggyakoribb hibák közé tartozik…
A féktelen harag pusztító ereje messze túlmutat az egyénen. Bár a harag jogos érzelem lehet bizonyos helyzetekben, a kontrollálatlan düh…
Sign in to your account