A neveléspszichológia a tanulás, fejlődés és pedagógiai folyamatok pszichológiáját vizsgálja óvodától felnőttkorig. Közérthetően bemutatjuk a motiváció, figyelem, emlékezet, differenciálás és értékelés témáit, valamint a sajátos nevelési igényű tanulók támogatását. Szülőknek és pedagógusoknak egyaránt adunk gyakorlatias eszközöket: hogyan épül a belső motiváció, miként alakítható támogató tanulási környezet, és hogyan kezelhetők a viselkedési nehézségek büntetés helyett együttműködéssel. Kiemelt fókusz a fejlődési szakaszok megértése, a reziliencia építése és a digitális tanulás kihívásai. Célunk, hogy a tanulás élménnyé váljon – ahol a kíváncsiság, a biztonság és a kompetenciaérzés egyszerre kap helyet, támogatva a kiegyensúlyozott fejlődést.
A gyermekek önbecsülése egy törékeny építmény, melynek alapjait a korai években a szülők rakják le. Ez az alap határozza meg,…
Our selection of the week's biggest research news and features sent directly to your inbox. Enter your email address, confirm you're happy to receive our emails.
Az iskolafóbia nem csupán a tanévkezdéskor jelentkező múló szorongás. Ez egy komoly probléma, amely jelentősen befolyásolhatja a gyermekek és serdülők…
Gyakran élünk abban a tévhitben, hogy a legnagyobb veszélyek a gyerekeinkre az utcán, a parkban, vagy az iskolában leselkednek. Pedig…
Az oktatási ösztönzők olyan intézkedések és programok, amelyek célja a tanulók, tanárok és oktatási intézmények motiválása, teljesítményük javítása és a…
A tizenévesekkel való kommunikáció gyakran érezhető kihívásnak, szülőként, tanárként vagy akár barátként is. Ebben az életkorban a fiatalok identitásuk keresésében…
A modern oktatás paradigmaváltás előtt áll. A hagyományos, passzív befogadáson alapuló módszerek, ahol a diákok csupán hallgatják az előadásokat és…
A tanulási nehézségekkel küzdő gyermekek érzelmi egészsége gyakran háttérbe szorul, pedig a sikertelen tanulási élmények jelentős hatással lehetnek a lelkiállapotukra.…
Sign in to your account