A neveléspszichológia a tanulás, fejlődés és pedagógiai folyamatok pszichológiáját vizsgálja óvodától felnőttkorig. Közérthetően bemutatjuk a motiváció, figyelem, emlékezet, differenciálás és értékelés témáit, valamint a sajátos nevelési igényű tanulók támogatását. Szülőknek és pedagógusoknak egyaránt adunk gyakorlatias eszközöket: hogyan épül a belső motiváció, miként alakítható támogató tanulási környezet, és hogyan kezelhetők a viselkedési nehézségek büntetés helyett együttműködéssel. Kiemelt fókusz a fejlődési szakaszok megértése, a reziliencia építése és a digitális tanulás kihívásai. Célunk, hogy a tanulás élménnyé váljon – ahol a kíváncsiság, a biztonság és a kompetenciaérzés egyszerre kap helyet, támogatva a kiegyensúlyozott fejlődést.
A gyermekek önbecsülése egy törékeny építmény, melynek alapjait a korai években a szülők rakják le. Ez az alap határozza meg,…
Our selection of the week's biggest research news and features sent directly to your inbox. Enter your email address, confirm you're happy to receive our emails.
A pozitív megerősítés, mint nevelési eszköz, az utóbbi évtizedekben rendkívüli népszerűségre tett szert. A szülők és pedagógusok előszeretettel alkalmazzák, abban…
A homokozó terápia egy non-verbális, projekciós játékterápiás módszer, amely a gyermekek számára egy biztonságos és védett teret biztosít az önkifejezésre.…
A "Kis Hans esete" Sigmund Freud egyik legjelentősebb munkája, mely a gyermekpszichoanalízis úttörő kezdeményezésének tekinthető. Az eset nem csupán egy…
A tanulás nem csupán egyetlen módon történhet, hanem számos különböző formában valósulhat meg. Ezek a formák eltérő módon közelítik meg…
Az unschooling, magyarul "iskolátlanítás", egy radikális oktatási alternatíva, mely a hagyományos iskolarendszerrel szemben a gyermek önirányított tanulását helyezi előtérbe. Nem…
A gyermeknevelés egy bonyolult és sokrétű feladat, amely tele van jó szándékú, de gyakran téves elképzelésekkel. Sok szülő öntudatlanul is…
Sign in to your account